Rad na brodu

kruzer

Kako do posla na brodu?

Rešila sam da istražim ovu temu i skratim muke budućim moreplovcima. U nameri da izbegnem širenje dezinformacija, postavila sam konkretna pitanja proverenim izvorima.
Iskoristiću priliku da se zahvalim Ivanu, više nego ljubaznom predstavniku Safe cruise agency, na informacijama koje je podelio samnom, a koje u daljem tekstu ja delim sa vama.

Intervju

Kako treba da izgleda CV kandidata?
Bilo koji format je prihvatljiv. Ono što je bitno je da fokus u CV-u budu jezici koje kandidat priča i poslovi koje je radio u oblasti za koju konkuriše (konobar naglašava konobarsko iskustvo).


Koji su uslovi za dobijanje posla?
Pre svega znanje engleskog ili nemačkog jezika i "nice personality". Iskustvo posle samo odredjuje visinu pozicije.


Kako izgleda intervju za posao na brodu?
Prvo mi iz Safe cruise agencije radimo pred-intervju utvrdjujući gore navedene uslove. Nakon toga ide skype ili lice u lice razgovor sa kompanijom...provera jezika, personalitja i profesionalnog iskustva. Obično traje 10-ak minuta.


Koliko sopstvenog novca je potrebno uložiti pre odlaska na brod?
Zavisi od kompanije do kompanije. Kod nas je maximum oko 400 € sve ukupno, kako ja volim da kažem all inclusive do ulaska na brod.


Koliko novca je moguće zaraditi na brodu?
To je bas relativno. Neke najniže plate na kruzeru su nam oko 750-800$, pa sve do 3-4000$ za iskusnog konobara ili čak 8000 € za oficire i inžinjere.

kruzeri

Koliko traje jedan ugovor?
Na kruzeru su 6 meseci, na reci nekih 8, ali tu ima najmanje jednogodišnji odmor tokom ugovora, tako da svi "preseku" ovih 8 meseci.


Kakva je razlika između rada na rečnom i prekookenskom brodu?
I ima i nema. Svuda se dosta radi, na reci si uvek tu kod obale, obilaziš Evropu, malo je duži radni dan, imas wi-fi besplatan, kabinu s prozorom.
Kruzer je mnogo veći, obično se radi nesto kraće, obilaziš Ameriku, Karibe , Australiju i Daleki Istok...svaki ima svojih čari.


Da li članovi porodice zaposlenih na brodu mogu dobiti popust na krstarenje?
Uglavnom da. Retke su kompanije koje nemaju tu opciju.


Koje su mane rada na brodu?
Pre svega jer se radi svaki dan po 10 ili više sati dnevno i što si odvojen od kuće. Opet, izlasci na plaži na Havajima i novac na kraju meseca to nadomešćuju.


Da li se ugovor može prekinuti pre njegovog isteka?
Može, ali je to pogrešno raditi osim u baš, baš opravdanim situacijama. Kad ne završite ugovor - ne možete nazad na taj brod. Kad uspešno završite, mozete nazad na taj brod, imate preporuku pa daleko lakše konkurišete i za drugu kompaniju ili neki posao kod kuće.

kruzer

U okviru ovog mini intervjua dobila sam odgovore na većinu pitanja koja bih želela da znam da sam u ulozi kanditata za posao na brodu.

Primetićete da nisam pitala koje su pozitivne strane ovog posla, jer je više nego očigledno - novac, putovanja i životno iskustvo.

Rad brodu Iskustva

Nikolina priča

grenland

Slika/Nikola Sthepanović - Grenland

Nikola radi na brodu 10 godina. Njegova trenutna pozicija je Restaurant Bar Manager, što je i najviša pozicija u ovom departmenu.
Kada je sa nepunih 21 godinu dobio prvi posao moreprlovca, dodeljeno mu je radno mesto Assistant Buffet Attendant.

Obišao je ceo svet, Severni i Južni pol, sve kontinente.

juzni-pol

Slika/Nikola Stjepanović - Južni pol

Promenio je nekoliko kompanija, pa me je zanimalo po čemu se razlikuje rad na rečnom od rada na prekookeanskom brodu.

‘’Na rečnom brodu si bliže kući jer se putuje po Evropi i imaš godišnji odmor u toku ugovora, dok na okeancu obilaziš mnogo zanimljivije destinacije. Radi se puno u oba slučaja, ali možda ipak malo više na rečnom… Ima manje posade, pa neretko svi rade sve. Ipak, na rečnom brodu, u zavisnosti od kompanije, možeš imati sjajne beneficije, poput ostvarivanja prava na penziju.’’

Sejsli

Slika/Nikola Stjepanović - Sejšli

Kao dobre strane posla, Nikola ističe put oko sveta i to što možeš da uštediš bukvalno celu platu, budući da su svi troškovi života pokriveni – hrana, smeštaj, računi.

Nasuprot tome, u loše strane posla spadaju osdustvo od kuće i činjenica da je rad prilično naporan. Slobodnih dana nema, a često ti zapadne i odrađivanje duplih smena.

kuba-karibi

Slika/Nikola Stjepanović - Kuba, Karibi

I na kraju me je zanimao savet za one koji razmišljaju o odlasku na brod:

‘’Jednostavno probaš! Najlakše je vratiti se, ako shvatiš da to nije za tebe…
Svako ko vredno radi napreduje, s’tim što je potrebno vreme, ne može preko noći. Moraš često da progutraš ponos, pogotovo kada si na početku. Ćutiš i radiš...
Bitno je da se sve to na kraju isplati.’’

brod

,,Ništa nije nemoguće za onoga ko ima volju pokušati’’ rekao je Aleksandar Veliki, a ja bih u tom duhu zaključila ovu temu.

Svima vama koji ste se odlučili da zaplovite želim mirno more!

*Zabranjeno preuzimanje teksta bez dozvole.

Početna stranica