Čarobni Katmandu

Katmandu je glavni grad republike Nepal. Te 2015-te godine pogodio ga je razorni zemljotres i tom prilikom usmrtio na hiljade ljudi a samom gradu naneo neprocenjivu štetu. Nekoliko meseci kasnije dobila sam priliku da ga posetim. U to vreme sam radila kao stjuardesa, tako da je radni let bio u pitanju.

Kathmandu

Slika/Milica Stjepanović - Putovanja Iskustva

Sleteli smo na Tribhuvan aerodrom i zaputili se ka hotelu. Umorna od noćnog leta, dremala sam u autobusu i nisam preterano gledala kroz prozor. Došli smo u naizgled luksuzni hotel, što se podrzumeva kada je kompanija za koju sam radila u pitanju. Mrtva umorna dovukla sam se do svoje sobe i zamišljala kako se bacam u krevet i spavam 20 sati bez prestanka. Otključala sam vrata sobe i odmah osetila neprijatni miris kanalizacije. Ozbiljno sam posumljala u higijenu hotela sa 5 zvezdica, pa sam počela da tražim zamerke po kupatilu, krevetu, podu i slično. Na jedvite jade sam se istuširala i nepoverljivo legla u krevet. Naravno počela sam da razmišljam o zmijama, miševima, pacovima i nindža kornjačama koje mi se nalaze pod krevetom ( bez brige,samo sa umislila) pa sam rešila da spavam sa upaljenim svetlom i televizorom. Nemoguća misija. U proseku, na svakih 5 minuta je nestajala struja, a zatim dolazila, i tako sve u krug dok nije svanulo. Probudila sam se izmrcvarena i umorna i shvatila da moj plan za taj dan – room service, filmski maraton i pidžama- nije baš dobra ideja.

kathmandu

Rešila sam da siđem do recepcije i raspitam se o izletima. Nakon procene zanimljivisti ponuđenog, računanja cene kroz nekoliko valuta, odlučila sam da sa vodičem odem u obilazak grada.

Slika/Milica Stjepanović - Putovanja Iskustva

Krenuli smo taksijem do centra, odakle tura obilaska kreće i na dnevnom svetlu sve je dobilo novu perspektivu. Rekla sam sebi – sram te bilo- što se odnosilo na moje pređašnje gunđanje o sobi i nestanku struje. Posledice zemljotresa videle su se na svakom koraku. Izašli smo iz taksija i nastavili pešaka.

Trg Durbar

U srcu trga nalazi se stari antički grad, koji je pod zaštitom UNSESCO-a od 1979. godine. Tradicionala arhitektura i nekoliko stotina golubova na krovovima specifičnog oblika. Žene u živopisnim haljinama koje sa blagim osmehom odmeravaju moje farmerke i za njih neobičnu visinu. Imala sam osećaj da sam u nekom filmu. Nastavili smo šetnju i došli do sledeće lokacije.

trg durbar

Seto Machhendranath hram

Drervni hram iz 10. Veka, koji uživa poštovanje kako budista tako i hinduista. Brojna verovanja i legende vezane su za Seto Machhendranath i mogu vam reći da zaista daje neki magičan osećaj.

Nastavili smo dalje.

kathmandu

Hram majmuna

Ovo je bilo nezaboravno iskustvo. Hram majmuna se nalazi na brežuljku Swaymbhunath, pa imate neverovatan panoramski pogled na grad. Manja i veća svetilišta, skulpture božanstava privlače turiste i vernike iz svih delova sveta. Smatra se da je spontani razvoj Katmandua počeo baš sa ovog mesta.
Dobro a da vam kažem sad zašto - Hram majmuna.

Naime na desetine, možda čak i stotine majmuna slobodno šeta ovim hramom, potpuno normalno reaguje na ljude. Pa tako možete sesti pored grupe majmuna i neometano pomatrati njihovo ponašanje. Ako nađete nekog dovoljno strpljivog da pozira, možete se slikati za uspomenu.

hram majmuna

Slika/Milica Stjepanović - Putovanja Iskustva

Moje prvobitno nezadovoljstvo Katmanduom pretvorilo se u zasigurno jedno od najinteresantnijih putovanja u mom životu.

Iznenadila sam se kada sam prepoznala neke od ovih lokacija u filmu "Dr Stange", pa ako sam vas dovoljno zaintrigirala ovim postom, pogledajte film i uverite koliko je Katmandu zaista magičan.

*Zabranjeno preuzimanje teksta bez dozvole.