Jesen u Milanu

Znate one prve ružne dane oktobra, kada u još ne razgaženoj jakni gundjamo jer smo pre samo 3 dana nosili majice kratkih rukava? E baš te dane valja preseći nekim zgodnim putovanjcem. Šta kažete na road trip?
Reših da uhvatim poslednje trzaje leta u Milanu, i podje mi za rukom.

Kolima do Milana

Odlučili smo da putujemo kolima, i moram priznati da ne bih to ponovila. Put se odužio na nekih 15 sati (od Beograda), što je posledica nenormalnih gužvi na italijanskim autoputevima, za koje smo od pričljivog čoveka na granici saznali da su sasvim uobičajne. Kada je vožnja u samom gradu u pitanju, situacija je haotična, što zbog prilično nelogičnih raskrsnica i semafora, što zbog ekstremno nervoznih vozača. Navigacija je obavezna! Kada je reč o gorivu, ono je znatno jeftinije u gradu nego na autoputu. Za prolazak kroz Sloveniju, neophodno je kupiti vinjetu (7 dana - 15€).

Palmanova outlet

Mali predah na putu, prilika za kafu, šoping i pastu. Uspešnost kupovine zavisi od perioda godine. Ako pričamo o popustima, s’ početkom jeseni mogu se pronaći letnje krpice, obuća i naočare. Takode je zgodno opustošiti radnje italijanske šminke i kozmetike kao i prodavnice slatkiša.

Hotel u Milanu

Našli smo ga preko Booking-a i platili unapred, a po dolasku je bilo potrebno doplatiti po 4€ za boravišnu taksu (po osobi dnevno) i 8€ za parking mesto u garaži (dnevno).

Duomo di Milano

duomo

Slika/Milica Stjepanović - Putovanja Iskustva

Prva destinacija za obilak je naravno poznata katedrala. Ovo je zaista vredelo videti, pa je mrcvarenje tokom dolaska palo u drugi plan. Njena kitnjasta spoljašnjost prosto ovapi za slikanjem. Ovo je jedna od najvećih crkava na svetu, a sigurna sam, i najlepših.
Pre polaska u Milano istražujuci ovu katedralu na internetu, našla sa informaciju da se u sklopu njenog obilaska može i popeti liftom na krov.
Red za obilazak katedrale je bio toliko dug, da sam odmah odustala od čekanja i otišla da se raspitam ceni brze trake. Godinama posećujem Italiju, i stalno sam slušala informacije da su Milanezi jako neljubazni, a kontrolor brze trake me je u to i uverio.
Nakon nemogućnosti da dobijem traženu informaciju, gubim želju da se guram u redu i dobijam neopisivu želju za espresom.
Uzimam sendvič sa pršutom i mocarelom u obližnjem kafeu. Ispijam kafu s' nogu, po ugledu na ljude u fenomenalnoj biznis garderobi, koji dolaze da naslonjeni na šank sunu po jedan kratki pre posla.

Corso Vittorio Emanuele II

corso

Slika/Milica Stjepanović - Putovanja Iskustva

Odmah pored Duomo nalazi se najpoznatija šoping ulica u Milanu. Ovaj korzo je pre svega atrakcija za turiste.
Od mermernih pločnika, preko neopisivog plafona, pa sve do ekstravagantnih radnji u koje po svoj prilici niko ne ulazi zbog straha da će dobar dan biti naplaćeno 1000€.

La Scala

milanska-skala

Slika/Milica Stjepanović - Putovanja Iskustva

Nedaleko od korza nalazi se Milanska Skala.
Ovo je čuvena operska kuća koja je izgradjena na mestu nekadašnje crkve Santa Marija della Scala. Ukoliko se u trenutku posete ne održava neka predstava u teatru, moguće je virnuti unutra.

Ručak u Milanu

U Milanu ne možete da ručate u restoranu kada vi to želite. Ručak se služi izmedu 13:00 i 14:00 sati kada poslovnjaci obično imaju pauzu. Ako ogladnite posle toga možete da pojedete sendvič u nekom kafeu ili da prosto ručate u McDonalds-u. Što se večere u restoranima tiče, nju možete jesti od 19:00 - 20:00 sati, pa nadalje. Cene su očekivano visoke, ali kvalitet hrane ne manjka - Italian style.

Noćni život u Milanu

Bez razmišljanja dajem preporuku da svako ko poseti Milano iskusi aperitiv barove. Ovde možete popiti koktel ili nešto kratko, uživajuci u pogledu na neodoljive večernje odevne kombinacije Milaneza. Bićete počašćeni i kojekakvim slanišima koji su navodno besplatni, ali nesumnjivo uračunati u cenu pića.

Eataly Milano

eataly

Slika/Milica Stjpanović - Putovanja Iskustva

Istražujuci zgodna mesta za večeru preko TripAdvisor-a, nabasali smo na ovo fenomenalno mesto.
Eataly je trospratna pijaca visoko kvalitetne hrane. Pored izložbenih tezgi, dostupno je nekoliko restorana. Neki specijalizovani za paste, neki za stejkove a neki za morske plodove. Hrana je kao što možete da predpostavite preukusna, enterijer fenomenalno nadžidžan a konobari toliko neljubazni da sve vreme očekujete da vam neki od njih zalepi šamarčinu.

Gradski prevoz u Milanu

Do svih delova grada možete stici metroom, tramvajem ili autobusom. Karta za gradski prevoz je univerzalna i obavezna. Neretko ćete naići na kontrolore, pogotovo u blizini turističkih atrakcija.

Ženevsko jezero

Ženeva je od Milana udaljena oko 300 km i rešili smo da izlet na jezeru Komo nadomak Milana ostavimo za drugi put, i produžimo do Ženevskog jezera.

mon-blanc

Slika/Milica Stjepanović - Putovanja Iskustva

Putujuci od Italije, preko Francuske do Švajcarske 137 put sam izgovorila Uaaaau gledajuci neopisivu prirodu. Sunčani dan je naglasio zelenilo krošnji iznad kojih proviruju snegom prekriveni vrhovi Mon Blanca-a.
Uau je bila i reakcija na putarine, koje su za oba pravca iznosile oko 150€.

jezero

Slika/Milica Stjepanović - Putovanja Iskustva

Nakon 3 sata, stigli smo u Ženevu. Samo jezero je prelepo kao što sam i očekivala, a predeo oko njega divno uredjen. Negde sam pročitala da se Ženevsko jezero odlikuje visokom čistoćom, i zaista tako i izgleda. Uredno uredjen park sa klupama nadomak doka je idealno mesto za uživanje u pogledu.

zeneva

Šetackom zonom nastavili smo do sledeće destinacije.
Zaista je zanimljivo kako možete osetiti spokoj ljudi koji žive u stabilnoj zemlji poput Švajcarske. U nekoliko navrata naišli smo na prijateljice noći u sred podneva, ali niko se ne obazire na to. Kao što rekoh, nigde tenzije.

Cafe de Paris

Ovo je restoran iz 1930-te godine, gde se služi samo jedno jelo. Dakle ne postoji meni, jer svi jedu isto - specijalitet kuce.
Kao predjelo se služi idealno začinjena zelena salata.

caffe

Slika/Milica Stjepanović - Putovanja Iskustva

Glavno jelo je stejk u sosu koji je ustvari atrakcija ovog restorana. Jelo se sve vreme greje uspomoć male plinske boce na kojoj je posluženo, kako ovaj misteriozni sos ne bi izgubio svoja svojstva.
Ukoliko želite da pogledate kako ovaj specijalitet izgleda posetite moj instagram profil, i pregledajte istaknute priče sa nazivom - Geneva.
Kako do Milana ima oko 3 sata vožnje, nije na odmet krenuti natrag.

monblanc

Da saberemo utiske

Milano je grad poslovnih ljudi, kojima nikako ne prija navala turista. Sigurna sam da je to glavni razlog neljubaznosti ali kad ne obraćate preterano pažnju na to, zaista ga vredi posetiti.
Cene jesu nešto veće u odnosu na druge delove Italije koje sam posetila, što ne znači da se ne može naći nešto za svačiji džep.
Da li bih otišla opet? Naravno! Ali avionom.

*Zabranjeno preuzimanje teksta bez dozvole.