Dan u Veneciji

Znate li da kažu da Venecija svake godine pomalo tone? Ako niste do sada, krajnje je vreme da posetite Kraljicu Jadrana. Čak i ako ste to već učinili, složićete se samnom, jednom nije dovoljno.

Slika/Milica Stjepanović - Putovanja Iskustva

Prvi put sam posetila Veneciju pre nekoliko godina. Bio je maj i sve je bilo preplavljeno turistima. Trg Svetog Marka je u drugu ruku bio poplavljen, a patike pokvašene.

Ove godine sam je posetila u povratku iz Milana, početkom oktobra. Na moju sreću, to je bio poslednji sunčani dan pre nevremena koje je potpuno okupalo posetioce Grada vode.

Iz pravca Milana smo kolima došli do naselja Mestre, i parkirali se nadomak autobuske stanice. Zakup parking mesta na dnevnom nivou iznosi 16€.

Na automatu smo kupili povratne autobuske karte do Venecije po ceni od 3€. Nakon 10-ak minuta vožnje preko mosta Ponte della Liberta, stigli smo do
Neveste mora.

Slika/Milica Stjepanović - Putovanja Iskustva

Negde sam pročitala da je u srednjem veku Venecija bila najvažniji grad na svetu, i tačno mogu da zamislim kako je tada izgledala. I dan danas odiše duhom nekog prošlog vremena. Ovo je verovatno najromantičnija lokacija koju sam ikad posetila.

Mapa nije obavezna! Ako vas vreme ne ograničava, nema ničeg lepšeg od slobodnog tumaranja uličicama, pentranja po mostovima i posmatranja umetnika dok na platnu oslikavaju živopisne kanale.

Trg Svetog Marka

trg-svetog-marka

Slika/Milica Stjepanović - Putovanja Iskustva

Ako za obilazak nemate sve vreme sveta, mesto na koje ćete se prvo uputiti je Trg Svetog Marka. Neretko ćete zateći parove kako plešu uz divnu muziku iz obližnjeg restorana, pa ako imate sa kim, i vi zaplešite. Moj par nije bio u tom fazonu.
Zaštitni znak ovog trga su i pitomi golubovi, koji će bez problema ispozirati za sliku.
Najlepši deo Piazza San Marco je Bazilika Svetog Marka. Impresivna arhitektura sa daškom istorije.
Pored bazilike nalazi se Džudževa palata, u kojoj su nekada živeli mletački vladari.
Slavni Napoleon je ovaj trg nazvao najlepšim salonom Evrope.

Gondole

Ja se do sada nisam vozila u njima, nekako mi je žao da vreme potrošim na to kada je jednodnevni izlet u pitanju. Nešto mi je draže da zujim pešaka. Imam u planu da nekada u budućnosti posetim Veneciju na nekoliko dana, tada mi neće biti žao da izdvojim vreme za ovu vožnju.

gondole

Hrana u Veneciji

Cene hrane zaista nisu visoke, ako uzmemo u obzir da je Venecija jedna od najposećenijih turističkih destinacija na svetu.
Primera radi, porcija brusketa sa dimljenim lososom i rukolom i porcija kanola sa sirom i spanaćem košta manje od 15€.
Ako vam kažem da je sve sveže, ukusno i kvalitetno, složićete se samnom da su cene zaista pristupačne.
Naravno za ozbiljniji obrok u skupljem restoranu biste morali da izdvojite znatno veću cifru.

Vaporeto

Vaporeto je vodeni taxi kojim kojim možete izbeći pešačenje do autobuske stanice u povratku. Naravno, ne samo to. Poput autobusa, vaporeto se zaustavlja na stanicama, pa uz pomoć njega možete skratiti pešačenja do željenih delova Venecije. Cene karata za vaporeto se kreću od 7.5€ i potrebno ih je validirati pri ukrcavanju.
Ako želite da sedite u otvorenom delu, morate biti brzi, ta mesta se najbrže popune.
Došlo je vreme za povratak iz Venecije. Vodenim taksijem do autobuske stanice, pa busom do parkinga.

Slika/Milica Stjepanović - Putovanja Iskustva

Kao što sam spomenula, mi smo u Veneciju svratili u povratku iz Milana, pa je put do Beograda bio i suviše naporan.
Napravili smo predah u Ljubljani. Iskoristili smo vreme da prošetamo pored reke i večeramo na otvorenom, ogrnuti ćebadima. Gulaš sa palentom nas je dodatno urejao, te je večera pod zvezdama bila baš ono što mi je trebalo nakom duge vožnje.
Prespavali smo u preslatkom hotelu i ujutro produžili do Beograda.

*Zabranjeno preuzimanje teksta bez dozvole.